Przesuwna czy skrzydłowa – jaki rodzaj bramy wjazdowej wybrać?

Przesuwna czy skrzydłowa – jaki rodzaj bramy wjazdowej wybrać?

Ogrodzenie, podobnie jak brama i furtka, są integralnym elementem domu. Warto więc poświęcić kilka chwil na wybór najbardziej optymalnego dla nas rozwiązania.

Brama przesuwna – wygodna i estetyczna

Tego typu brama to konstrukcja, której zespół nośny umieszczony jest na fundamencie. Główne skrzydło zawsze porusza się kilka centymetrów nad ziemią, dzięki temu nic go nie blokuje, a spód nie ociera się o powierzchnię.

Szyna nośna jest przymocowana do skrzydła bramy. Natomiast szyna jezdna jest wykonana najczęściej z blachy ocynkowanej. Takie rozwiązanie gwarantuje sprawną, bezszelestną i płynną pracę całej bramy, którą można z powodzeniem montować na dwóch albo trzech śrubach montażowych. W zależności od modelu wypełnienie stanowią kształtowniki stalowe albo pręty, a specjalne fotokomórki zapewniają zatrzymanie się skrzydła bramy oraz jej powrót do pozycji otwartej, jeżeli tylko pojawi się jakaś przeszkoda. Ze względu na sposób otwierania bramy przesuwne mogą być otwierane manualnie lub elektrycznie, za pomocą napędu. Brama przesuwna z napędem działa automatycznie, co powoduje samoczynne zamykanie się jej po zaprogramowanym przez Ciebie czasie. Nawet jeśli zapomnisz o jej zamknięciu i będziesz poza domem, automat zrobi to za Ciebie. Z kolei o zamykaniu i otwieraniu się bramy informuje lampka ostrzegawcza.

Brama skrzydłowa – wrota jak z bajki

Przy bramie skrzydłowej należy pamiętać nie tylko o jej funkcjonalności, ale także o wielu parametrach, które mają znaczny wpływ na jej prawidłowe działanie. Należy więc zwrócić baczną uwagę na wielkość skrzydeł, kąt wymagany do otwarcia bramy oraz intensywność pracy. Brama może być zaopatrzona w różne innowacyjne napędy, które są z kolei dostosowane do danego rozmiaru, ciężaru, a także częstotliwości i szybkości otwierania skrzydeł. Brama dwuskrzydłowa o solidnej konstrukcji jest montowana do słupów murowanych albo stalowych np. za pomocą specjalnych płytek montażowych. Symetryczne skrzydła (jedno z nich jest zaopatrzone w rygiel) poruszają się na zawiasach. Wypełnienie skrzydeł mogą stanowić kształtowniki stalowe bądź pręty. Oczywiście każda brama skrzydłowa jest zaopatrzona również w zamek, rygiel oraz funkcję blokującą napęd (jeśli jest to brama automatyczna). Zarówno bramy skrzydłowe jak i przesuwne powinny być wyposażone w doskonałą ochronę antykorozyjną w postaci cynkowania i malowania proszkowego. Bramy wyprodukowane przez JANMET oczywiście taką ochronę posiadają.

Brama z automatyką – komfort przede wszystkim

Automatyczny napęd bram zapewni nam nie tylko wygodę, zwłaszcza przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, ale również zmniejszy ryzyko kradzieży samochodu choćby podczas otwierania bramy z kluczykiem pozostawionym w stacyjce. Jeśli zdecydujemy się na bramę z automatyką, będziemy mieć pewność, że siłowniki pozwalające na automatyczny ruch skrzydeł, będą perfekcyjnie dobrane do konkretnej bramy. Czasem może się bowiem zdarzyć, że konstrukcja bramy bez automatyki nie pozwala na zastosowanie odpowiednich siłowników.

Do bramy skrzydłowej najczęściej stosuje się siłowniki z napędem śrubowym, w których element napędowy przenosi siłę na skrzydło, przesuwając się jednocześnie wzdłuż całego korpusu. Nieraz sprawdzają się również siłowniki z ramieniem łamanym, w których skrzydła poruszają się dzięki układowi ramion. Jeśli chodzi o napędy do bramy przesuwnej, to w tym wypadku siłowniki pracują w oparciu o koło zębate, które jest osadzone na wale wyjściowym siłownika. Tego rodzaju rozwiązanie jest dość tanie i bezproblemowe, a cały montaż, podobnie jak regulacja napędu nie sprawią trudności. Dobrym pomysłem jest także brama na pilota. Nasze bramy wyposażone są w automatykę najwyższej jakości. Tutaj znajdą Państwo więcej informacji na ten temat.